سخنرانی بعد از نماز با موضوع پیام رهبری به عربستان سعودی

موضوع سخنرانی : پیام رهبر معظم انقلاب درباره رفتار سخت و خشن ایران در صورت بی حرمتی به زائرین
زمان: 8 مهر 1394 بعد از نماز مغرب و عشاء

گزیده مطالب به صورت اجمالی:

بسم الله الرحمن الرحیم
ما حمایت همه جانبمون رو از فرمایشات مقام معظم رهبری اعلام می کنیم. بگن جنگ، بگن تحریم... هر جور ایشون دستور بدن همون کار رو می کنیم.

چند نکته ای خدمت شما عرض می کنم به عنوان واسطه ای بین رهبری و مردم به عنوان مترجم و مبیِّن فرمایشات ایشان مخصوصا به نسل جوان عرض می کنم. بعضی ها از داخلی ها بیشتر از خارجی ها بدشون میاد. این نشونه ی بدی هست. شما نگاه کنید ببینید ابوسفیان میاد به امیر المؤمنین میگه آقا شما قریشی هستی من هم قریشی هستم. لب تر کنی ما اصحاب سقیفه رو به کناری می زنیم. امیر المؤمنین میفرمایند نه. خیری که با تو بیاید من اون رو نمی خواهم. قبول نمی کنن. حالا شاید من بودم روی بی عقلی می آمدم ائتلاف می کردم. این خیلی نکته مهمی هست.

همه ما می شناسیم و میشناسید بین مسئولین نظام کسانی رو که از شخصی بدشون میومده. و این قدر این تنفر زیاد بوده که این ها رو از خط امام و رهبری خارج کرده.

ما باید از دشمن بدمون بیاد و بقیه حب و بغض هامون رو با این تنظیم کنیم. هر چقدر که طرف شبیه این هاست مشمول این حب و بغض بشود.

مطلب بعدی اینکه به هیچ عنوان خداوند نیاز به ما نداره. در آیات قرآن ما فراوان داریم خداوند می فرماید من اگر بخواهم همه رو هدایت می کنم. دارم امتحان می کنم. ما هم باید امتحان پس بدیم. اخبار و اطلاات زیادی از کشور های اطراف به ما میرسه. شما نگاه کنید هر کدام که تو این مسیر نیستند وضعشون بهتر از ما نیست. یک وقت شما میگی مسیر ما غلطه. خوب بگو مسیر درست کدومه؟ تو کشور های مسلمان اطراف ما اون هایی که دست به دامن علی نیستند و دست به دامن غیر علی هستن کجاشون خوبه؟ دینشون خوبه؟ این دینه که اینطور بلا سر یمن اوردند، این بلا رو بر سر حجاج اوردن؟ دین هم نگیم، حریت و آزادگی و مردانگی اینه؟ و بسیار بد تر از این رو ما ازشون سراغ داریم که پشت بلندگو گفته نمیشه. یعنی کسی دنیاش رو هم میخواد راهش گرفتن دامان امیر المؤمنین هست.

ما باید جوان هامون رو به این سمت بیاریم. نه به این خاطر که این جبهه بهشون نیاز داره، به خاطر اینکه اون ها نیاز به این فضا دارن. بالاخره دیر یا زود همه ما می میریم. 50 سال دیگه معلوم نیست باشیم یا نه. اما نگاه کنید به این جوان قاری قرآن که در این راه بوده این چنین مرگ زیبایی نصیبش شده.

فرمایشات امروز مقام معظم رهبری خیلی مهم هست. ما هم چشممون به اشاره ایشون هست. حالا این برخورد خشنی که آقا فرموده اند یا جنبه نظامی دارد، یا جنبه اقتصادی دارد، یا دیپلماتیک؛ این ها رو باید ایشون بفرمایند. تشخیص ایشون هم به عنوان کسیه که بالای قله ایستاده و همه رو می بینه ما از چیزی خبر نداریم. گاهی وقت ها موج حرف ما و عمل ما امکان دارد جای دیگری مشکل ایجاد بکنه. بالاخره ایشون ناخدای کشتی هست. به حمدالله مشاورین خوب و زبده ای دارند و با علمای ربانی در اتصالند.