برگزاری نماز عید سعید فطر در مسجد حضرت ابوطالب (ع) + دانلود صوت خطبه ها

نماز عید سعید فطر به امامت حجت السلام و المسلمین سینایی در مسجد و حوزه علمیه حضرت ابوطالب علیه السلام برگزار گردید و ایشان در پایان نماز، خطبه های عید سعید فطر را ایراد نمودند.

حجت الاسلام و المسلمین سینایی در آغاز خطبه اول عید سعید فطر بعد از حمد و ثنای الهی، یکی از شعبه های اصلی تقوا را دوری از جهل و نادانی شمردند. و در همین راستا به روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره نمودند که در جواب سؤال شخصی که از ایشان پرسید "عقل چیست؟" فرمودند: "عقل آن چیزی است که خدا با آن پرستیده می شود و بهشت با آن به دست می آید."

ایشان در ادامه به یکی از تفاوت های مسیحیت و اسلام اشاره نمودند و فرمودند مسیحیان می گویند اول ایمان بعد عقل، یعنی هر چه علمای ما گفتند هر چند غیر عقلی بود، عقل باید از اون تبعیت کنه. اما اسلام شیعی می گوید اول عقل بعد ایمان. و الّا داعش به وجود میاد. عقل در شیعه قبل از قرآن است. اصلا اثبات حقانیت قرآن عقل است. ما پیرو معصومینی هستیم که عقل عصمت آن ها را اثبات کرده است.

تولیت حوزه علمیه حضرت ابوطالب علیه السلام در خطبه دوم بعد از صلوات بر نبی مکرم اسلام و اهل بیت پاک و مطهرش با اشاره به حدیثی نورانی از امیر المؤمنین که فقر را زائیده ی عجز (یعنی بی عرضگی) و تنبلی دانسته اند، بسیاری از مشکلات کنونی جامعه ما را ناشی از وجود همین دو عنصر در زندگی هایمان دانستند.

ایشان در ادامه به اندیشه ی غلط بعضی از مردم که ناتوانی ها و کوتاهی های متولیان امور دینی و مسئولین مظام اسلامی را حمل بر ناتوانی اسلام در حل مشکلات می کنند اشاره کردند و عنوان کردند هیچ عالم دینی ای مصون از خطا و اشتباه نیست و تنها معصومین به باور شیعیان از خطا و اشتباه مصونند. لذا اینکه عده ای دوری خود از دین و مذهب را به حساب خطای مسئولین نظام می گذارند محلی از اعراب ندارد. چرا که نعمت دهنده خداوند متعال است و محاسبه کننده هم خدامند متعال است.

حجت السلام سینایی در ادامه به یک تفاوت دیگر مسیحیت و اسلام شیعی اشاره کردند که مسیحیت بر هر چیزی که علمای مسیحیت گفته اند و انجام داده اند مهر صحّت زده ولی اسلام می گوید اگر گناه برای مردم بد است برای ولی فقیه بسیار بدتر است. علما در برابر خداوند با مردم یکسان هستند و همه در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو هستند.

صوت کامل خطبه های حجت السلام و المسلمین سینایی را می توانید از لینک زیر دانلود نمایید:



افزودن نظر