هیئات عزاداری مردم را به اقامه نماز اول وقت دعوت کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مجید سینایی موسس حوزه علمیه سفیران ابوطالب(ع) به مناسبت ماه محرم در مسجد منیریه تهران هیات ثارالله به سخنرانی پرداخت و گفت: عزاداری امام حسین(ع) بسیاری از نیازهای انسان را رفع می‌کند به شرط اینکه به درستی برگزار شده و معرفت افزا باشد.

 وی با تقسیم‌بندی عزاداری به اصیل، کم فایده و مضر، عنوان کرد: زمانی که عزاداری امام حسین(ع) را در قالب مفاهیم بلند خطبه‌های ایشان، دعای عرفه یا شناخت شخصیت بزرگ ایشان برگزار کردیم ثمره چنین مجالسی شخصیت‌هایی نظیر امام راحل، رهبر معظم انقلاب، آیت الله جوادی آملی‌ها می‌شود، و این همان عزاداری اصیل است.

موسس حوزه علمیه سفیران ابوطالب(ع) با بیان اینکه نماز برای امام حسین(ع) بسیار اهمیت داشت، ابراز کرد: هیاتی اصیل است که به تبعیت از امام حسین(ع) به نماز جماعت و دوری از گناه بها داده و پس از یک دهه عزادارای برای امام حسین(ع) مردم و عزاداران را به سمت  و سوی نماز و اعمال صالح بیشتر سوق دهد.

حجت‌الاسلام سینایی درباره این روایت که هر کس برای امام حسین(ع) یک قطره اشک بریزد در قیامت نجات خواهد یافت، اظهار داشت: این وعده برای قیامت است بنابراین اگر گناه کنید هنگام جان دادن یا در قبر و برزخ عذاب خواهید شد.

وی با استناد به این روایت که هر کس به معارف اهل بیت(ع) عمل کند دنیا و آخرت او آباد می‌شود، گفت: امام حسین(ع) زمینی را که قرار بود در آن شهید شوند قبل از شهادت خریداری کردند که غصبی نباشد، کسانی که با بی‌حجابی در مراسم عزای امام حسین(ع) شرکت می‌کنند اگرچه عزاداری آنها عمل خوبی است اما با بی‌حجابی زحمت امام حسین(ع) را خنثی می‌کنند چراکه برخلاف جهت سیدالهشدا(ع) در حال حرکت هستند.

موسس حوزه علمیه سفیران ابوطالب(ع) با استناد به این فرمایش امام حسین(ع) که فرمودند گناه کردن بیرون از دستگاه ما بد و در دستگاه ما بدتر است، بیان داشت: احکام اسلام دقیق است و نمی‌پذیرد که به نام امام حسین(ع) هرکس هر گناهی را مرتکب شود، حضرت سیدالشهدا(ع) در بحبوحه کربلا مراقب امر محرم و نامحرم بودند، بنابراین نمی‌شود به بهانه عزاداری بی‌حجابی، اختلاط زن و مرد، یا غصب خیابان برای عزاداری را توجیه کرد.



افزودن نظر

نمایش در اسلایدر: 
خیر