مناسک حج جبهه آرایی متحد مسلمانان در مقابل مستکبران است

حجت‌الاسلام مجيد سینایی، مؤسس حوزه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تأثیر نقش حج در وحدت و همدلی مسلمان در جهان، گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: کسی که صبح را شب کند و به امور مسلمانان اهتمام نداشته باشد مسلمان نیست؛ بر همین اساس مناسک حج می‌تواند وحدت‌آفرین‌ترین صف‌آرایی و جبهه آرایی شیعیان در مقابل مستکبران باشد که سایر مسلمانان را با مذهب خود آشنا کنند؛ چراکه این همدلی و اهتمام سبب حل مشکلات جامعه اسلامی و الفت بین مسلمان می‌شود.

وی اظهار داشت: اگر تمامی کشورهای اسلامی مانند یمن، اندونزی، مالزی، ترکیه و ... با یکدیگر متحد شوند جمعیت عظیمی در مقابله با مستکبران به وجود خواهد آمد؛ اما متأسفانه تاکنون دشمنان اسلام در ایجاد تفرقه بین مسلمان جهان موفق عمل کرده‌اند.

مؤسس حوزه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) با اشاره به اینکه مراسم حج سبب تشکیل امت واحده مسلمانان می‌شود، بیان داشت: امت واحد به این معنا نیست که مسلمانان مناسک خود را فراموش کنند بلکه باید فکر آبادگر و صلح دوستانه داشته باشند که بهترین زمینه‌ آن مراسم حج است.

فتوای امام و رهبر ی درباره اهمیت مراسم حج

 حجت‌الاسلام سینایی درباره اهمیت مراسم حج، گفت: امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اقتدا به امام جماعت اهل سنت را در حج واجب کرده‌اند؛ بنابراین لازم نیست که بعداً اعاده شود چراکه با شرکت در نماز برادران اهل سنت وحدت و یکپارچگی ایجاد می‌شود که ثواب این نماز به‌مراتب بیشتر از نماز فرادی است؛ زیرا تمامی مسلمانان را به سمت وحدت و اتحاد سوق می‌دهد بنابراین از این فرصت بسیار مهم باید استفاده شود.

 وی ادامه داد: سازمان‌های امنیتی در عربستان با دیدن ارتباط‌گیری زائران با یکدیگر آنها را دستگیر و حتی شکنجه می‌کنند این حالت امنیتی را عربستان ایجاد کرده؛ به همین دلیل باید به کشور عربستان درباره این‌گونه رفتارها تذکر داده شود که با تکیه بر حفظ صلح و آرامش و مشترکات سبب صمیمیت و الفت بیشتر شود؛ اما متأسفانه مدیران حج در این زمینه ضعیف عمل کرده‌اند.

مؤسس حوزه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) با اشاره به سود اقتصادی مراسم حج برای کشور عربستان سعودی، گفت: سخن ظاهراً دلسوزانه‌ای در بین مردم رواج پیداکرده که با رفتن به حج سود کلانی نصیب عربستان می‌شود البته این تفکر به طور عامدانه از خارج از مرزهای ایران طراحی و مدیریت می‌شود.

کشورهای اروپایی به لحاظ فکری و تسلیحاتی عربستان را تغذیه می‌کنند

 وی تأکید کرد: برخی از افراد خرده می‌گیرند نباید در حج شرکت کرد؛ زیرا برای کشور عربستان صرفه اقتصادی دارد، درحالی‌که بیشتر تبلیغات در صفحه اول روزنامه‌های کشور به مسافرت خارج از کشور پرداخته شده که میلیاردها تومان سود اقتصادی برای کشورهای اروپایی دارد که تولیدکننده بمب‌های شیمیایی و اتمی هستند و کشور عربستان سعودی را به لحاظ فکری و تسلیحاتی تغذیه می‌کنند.

کشورهای غربی عامل تفرقه بین مسلمانان هستند

حجت‌الاسلام سینایی عنوان کرد: کشورهایی مانند انگلستان، فرانسه، آلمان و ... کشور عربستان را عامل تفرقه بین مسلمانان قرار داده‌اند به‌گونه‌ای که عروسک خیمه‌شب‌بازی کشورهای غربی شده است؛ اما برخی از افراد که مخالف سفر حج و به حداقل رساندن سود به عربستان هستند مخالفتی با مسافرت‌های اروپایی ندارند در واقع پول را در جیب کسانی می‌ریزند که اربابان عربستان و به‌مراتب درنده‌تر وخونخوارتر از آل سعود هستند.

سود سفر حج قابل‌مقایسه با هزینه‌های نفتی کشور عربستان نیست

وی ادامه داد: دشمن این شبهه را در جامعه تزریق کرده تا بدین طریق تفرقه ایجاد کند در حالی مراسم حج می‌تواند منافع استراتژیک دینی کشور را برطرف کند  البته سود حاصل از سفر حج قابل‌مقایسه با هزینه‌های نفتی کشور عربستان نیست.

ایران اسلامی به برکت ولایت‌فقیه امن و آباد است

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید می‌رود مراسم حج با حضور مردم مستضعف یمن و بحرین، سوریه،عراق و مردم غزه برگزار شود؛ اما مهم‌ترین دعا در مناسک حج آزادی مردم این کشورها است؛ زیرا ایران اسلامی به برکت ولایت‌فقیه امن و آباد است اما غم دلمان مظلومان و مستضعفان عالم هستند که دشمن اصلی آنها اروپایی‌های خوش‌نشین هستند.



افزودن نظر

نمایش در اسلایدر: 
خیر