مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت: ولایت‌ فقیه انشعابی از غدیر است

حجت‌الاسلام مجید سینایی مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب (ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره ضرورت شناخت غدیر و رساندن پیام آن به سایر مردم، گفت: بسیاری تصور می‌کنند که غدیر را شناختند درحالی‌که حتی شیعیان نیز آن‌چنان‌که باید آن را نشناختند.

وی افزود: برخی تصور می‌کنند که در غدیر شخصی به نام علی نصب‌شده و با نصب او دیگرانی که علی نبودند کنار زده شدند درحالی‌که ماهیت غدیر اصلاً این نیست و به‌مراتب بالاتر تعصبات شخصی، گروهی و جناحی و.... بوده است.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب (ع) در ادامه اظهار داشت: در غدیر ماهیت یک نوع زندگی متعالی برمدار ولایت اصیل الهی و ربانی مطرح است، بنابراین نخستین وظیفه مسلمانان بازشناسی درست ماهیت غدیر و سپس انتقال و ترویج درست آن است.

حجت‌الاسلام سینایی با اشاره به اینکه غدیر یک فرهنگ است که نحوه ابلاغ و انتقال را نیز در بطن خود دارد، عنوان کرد: شناخت درست و دقیق غدیر، نحوه تبلیغ و انتقال فرهنگ خود را به ما آموزش می‌دهد.

وی درباره اینکه ولایت محور وحدت امت اسلامی است، بیان داشت: ظرفیت غدیر چنان عظیم است که با ورود افراد تحت لوای آن این ظرفیت گسترده‌تر می‌شود بنابراین برای ورود همگان جا هست و نیازی نیست افراد دیگری را به خاطر خود کنار بزنند، همین امر خود عامل وحدت است.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب (ع) افزود: حادثه غدیر بر مبنای فطرت بی‌نهایت طلب انسان و بر اساس عقل و خرد کاملاً متعالی بشر صورت گرفته و اصولاً شخصیتی که آنجا به‌عنوان رهبر معرفی می‌شود تمام وجود، رفتار و کردار او بر اساس فطرت و عقل است و با توجه به اینکه فطرت و عقل یک امر بین‌المللی و در وجود همه انسان‌ها است بنابراین نه‌تنها تمام مسلمانان عالم می‌توانند زیر سایه آن جمع شوند بلکه حتی ادیان دیگر (مسیحی و یهودی) نیز می‌توانند زیر سایه امیرمومنان علی (ع) جمع شوند.

حجت‌الاسلام سینایی در ادامه ابراز کرد: امروز بسیاری از اشخاص در اقصی نقاط عالم درباره امیرمومنان علی (ع) کتاب نوشتند بدون اینکه نسبت به دین یا مذهب ایشان اطلاعاتی داشته باشند چراکه بر اساس فطرت و عقل خود شخصیت مولا را فراتر از دین و مذهب پسندیدند، بنابراین غدیر و شخصیت امیرمومنان علی (ع) می‌تواند بهترین نقطه وحدت بین مذاهب اسلامی و سایر ادیان یا حتی عاشقان ارزش‌های انسانی باشد.

وی درباره اینکه چگونه مسأله ولی‌فقیه در غدیر به اثبات می‌رسد، گفت: همه بر این امر اذعان دارند که جامعه بشری باید دارای حاکمی باشد تا از حرج و مرج جلوگیری کند، اما اختلافات بر سر شرایط و ویژگی این حاکم است که ما شیعیان می‌گوییم حاکم باید ولی‌فقیه عادل، عاقل و ... باشد اما سایرین به همان حاکم ظالم هم راضی می‌شوند، بنابراین همان‌گونه که اصل غدیر امری فطری و عقلی است انشعاب و استمرار آن‌هم که ولایت‌فقیه است خاستگاه فطری دارد.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب (ع) در پایان خاطرنشان کرد: برای تبلیغ و معرفی غدیر به سایر مردم دنیا ابتدا باید خودمان آن را به‌خوبی بشناسیم و از آن سیراب شویم، اگر ما غدیر را شناخته و به پیام‌های آن عمل کردیم گلستانی خواهیم ساخت که عطر آن خودبه‌خود دنیا را پر خواهد کرد./302/807/ب1



افزودن نظر

نمایش در اسلایدر: 
خیر