مؤسس حوزه علمیه سفيران هدايت ابوطالب: پیشرفت مهمترین عامل صدور انقلاب به دنیا است

مؤسس حوزه علمیه سفيران هدايت ابوطالب:
پیشرفت مهمترین عامل صدور انقلاب به دنیا است
خبرگزاری شبستان: مؤسس حوزه علمیه سفيران هدايت ابوطالب(ع) گفت: مهم‌ترین عامل صدور انقلاب اسلامی توفیق و پیشرفت نظام در رسیدن به اهدافش است ازاین‌رو دشمنان تلاش می‌کنند آن را در سطح داخلی و خارجی ناکارآمد جلوه دهند.
 

 

حجت‌الاسلام مجيد سینایی مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، با اشاره به اهداف رسانه‌های بیگانه در نشان دادن ناکارآمدی نظام انقلاب اسلامی، گفت: از مهم‌ترین هدف‌های دشمن در داخل کشور این است که حامیان اصلی نظام یعنی مردم را ناامید کند.

وی افزود: در واقع نظامی اسلامی ایران در شرق و غرب جهان هیچ دوست و حامی واقعی ندارد چراکه کشورهای غربی مانند آمریکا و اسراییل غاصب و دشمن هستند و در سمت شرق نیز کشورهایی مانند چین و روسیه در حد منافع خودشان با ایران همکاری می‌کنند کما اینکه هیچ زمانی در رأی‌گیری‌های سازمان ملل و شورای امنیت قصد حمایت جدی از انقلاب اسلامی را نداشتند و در برخی موارد رأی ممتنع داده‌اند.

تنها حامی نظام انقلاب اسلامی مردم هستند

حجت‌الاسلام سینایی، اظهار داشت: وقتی به مردم چنین القا شود که نظام نتوانسته به توفیقاتی در آبادانی کشور دست پیدا کند و در سطح منافع مادی، مالی و معنوی پیشرفتی نکرده است آن زمان مردم ناامید شده دیگر نظام را حمایت نمی‌کنند.

عدم الگوبرداری کشورهای استقلال‌یافته از انقلاب اسلامی

مؤسس حوزه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) با اشاره به هدف دیگر دشمن در سطح خارجی، گفت:  کشورهای منطقه غرب آسیا، آمریکای جنوبی و آفریقا که تازه به استقلال دست یافته‌اند می‌خواهند نظام انقلاب اسلامی ایران را  به‌عنوان یک الگو مدنظر قرار دهند بنابراین دشمن تلاش می‌کند آنها را نسبت به این نظام بدبین کند.

حجت‌الاسلام سینایی افزود: درحالی‌که نظام انقلاب اسلامی علیرغم تمامی مشکلات توانسته به خوداتکا کرده و قله‌های پیشرفت و ترقی را طی کند بنابراین تنها نرم‌افزار حکومتی دین مبین اسلام و مردم‌سالاری دینی است که باید کشورهای تازه استقلال‌یافته از این نمونه الگوبرداری ‌کنند.

مهم‌ترین عامل صدور انقلاب اسلامی توفیق و پیشرفت است

 وی تصریح کرد: مهم‌ترین عامل صدور انقلاب اسلامی توفیق و پیشرفت نظام در رسیدن به اهدافش است ازاین‌رو دشمنان انقلاب اسلامی می‌خواهند نظام اسلامی ایران را در سطح داخلی و خارجی به دیگر کشورهای جهان ناکارآمد جلوه دهند.

وی اضافه کرد: مردم باید در نظام  اسلامی احساس خوشبختی داشته باشند چراکه نظام به لحاظ دست یافتن به توفیقاتی در زمینه‌های صنایع نظامی، انرژی هسته‌ای، مواد نانو، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بالا بردن سطح علمی مردم و ...  موفق و به لحاظ ارزش‌گذاری 70درصد بوده است اما مردم تاکنون 30درصد آن را حس کرده‌اند درواقع مردم ایران انسان‌های خوشبختی در دنیا هستند اما مردم احساس خوشبختی نمی‌کنند.

لزوم ارائه گزارش‌ها درست به مردم

حجت‌الاسلام سینایی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد: مسئولان قوه قضاییه، قوه مجریه و قوه مقننه و سایر ارگان‌ها باید به مردم گزارش‌های درست و خوب ارائه بدهند متأسفانه به مردم این گزارش‌ها داده نمی‌شود و گزارش فقط ارائه آمار نیست بلکه می‌توان این گزارش‌ها را در قالب فیلم ، سریال و ... بیان کنند همچنین باید مردم و مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی از دستاوردهای علمی ، نظامی و ... را از نزدیک مشاهده کنند به همین دلیل که مردم رشد و پیشرفت کشور را لمس نمی‌کنند.

ضرورت پاسخگویی مسئولین به مردم

وی اظهار داشت: گزارش‌هایی که از پیشرفت ایران در شبکه‌های مانند العالم و پرس تی وی برای کشورهای خارج از ایران به‌طور صحیح پخش می‌شود باید این پیشرفت‌ها را به مردم نشان داده شود همچنین مسئولین نسبت به مردم پاسخگو باشند و این پاسخگویی به معنای توجیه ناکارآمدی نیست بلکه به معنای بازدهی است زیرا توجیه و عذرخواهی مدنظر مردم نیست بلکه مردم خواستار انجام کار به‌طور درست و ثمره‌ای آن هستند.

تنها راه برون‌رفت از مشکلات سند چشم‌انداز است

مؤسس حوزه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره سند چشم‌انداز بیان داشت: مسئولان قوای سه‌گانه باید به سند چشم‌انداز عمل کنند آن را کنار نگذارند چراکه سند چشم‌انداز سال‌ها پیش توسط مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس خبرگان، بزرگان و نخبگان کشور تهیه‌شده است ازاین‌رو تنها راه برون‌رفت از مشکلات فقط سند چشم‌انداز است. 

 حجت‌الاسلام سینایی گفت: متأسفانه مسئولان سند چشم‌انداز را کنار گذاشته‌اند و به سمت طرح‌های ناپخته و خام حرکت می‌کنند و در آخر به این نتیجه می‌رسند که این طرح اشتباه بوده است به همین خاطر مسئولان باید سند چشم‌انداز را وجهه کار خود قرار دهند.

 وی با اشاره به نقش مؤثر علما و فضلا ادامه داد: یک فرد روحانی در ماه محرم و صفر، دهه فاطمیه، و مناسبت‌های مختلف، مراسم ختم و ... با مردم در ارتباط است ازاین‌رو مسوولان باید دستاوردهای علمی ، نظامی ، اقتصادی و ... را به ائمه مساجد به‌طور مستقیم نشان بدهند و این ائمه مساجد مواردی که از نزدیک دیده‌اند بابیان زیبا، واضح و شفاف خود به مردم معرفی کنند چراکه مردم به مراجع تقلید، علما و روحانیت اطمینان دارند به همین خاطر این روش بسیار مفید است.

مؤسس حوزه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) افزود: مسئولان گزارش‌ها را باید در اختیار نخبگان روحانیت قرار بدهند تا روحانیون بتوانند تصمیم بگیرند که این گزارش‌ها را به مردم ارائه بدهند این روش نیز می‌تواند خیلی مؤثر باشد.

 



افزودن نظر

نمایش در اسلایدر: 
نمایش در اسلایدر