فرهنگ عاشورایی کشورهای اسلامی را نجات می‌دهد

ه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مجید سینایی، مدیر حوزه علمیه حضرت ابوطالب(ع) امروز در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) که در امامزاده حسن(ع) برگزار شد، در پاسخ به این شبهه‌ که ائمه معصومین(ع) فرزندان پیامبر(ص) نیستند، گفت: امروز دشمنان در شبکه‌های مجازی با این استدلال که ادامه نسل از ناحیه پسر است نه دختر، چنین شبهه می‌کنند که نسل سیدالشهدا(ع) و ائمه معصومین(ع) به پیامبر(ص) نمی‌رسد.

وی افزود: این شبهه‌افکنی مربوط به امروز نیست بلکه از دیرباز وجود داشته است، روزی هارون‌الرشید این شبهه را به امام موسی کاظم(ع) وارد می‌کنند و امام در پاسخ به او با استدلال به‌ حکم حرام بودن ازدواج جد با نوه‌ دختری ثابت می‌کنند که ایشان از طریق حضرت زهرا(س) فرزند پیامبر(ص) محسوب می‌شوند.

مدیر مدرسه ابوطالب(ع) برای استدلال شرعی و فقهی این موضوع با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم عنوان کرد: قرآن کریم در آیه مباهله از امام حسن(ع) و امام حسین(ع) به‌ 0عنوان فرزندان پیامبر(ص) یاد می‌کند چطور امروز برخی می‌گویند ائمه معصومین(ع) فرزندان پیامبر(ص) نیستند.

حجت‌الاسلام سینایی افزود: در آیه دیگر قرآن کریم حضرت عیسی(ع) از فرزندان حضرت ابراهیم(ع) معرفی می‌شود، در حالی‌ که حضرت عیسی(ع) پدر نداشتند و به‌ واسطه مادرشان حضرت مریم(ع) از نوادگان حضرت ابراهیم(ع) بودند، بنابراین اینکه به حضرت سیدالشهدا(ع) «یابن رسول‌الله» گفته می‌شود درست است و جای هیچ شبهه ندارد.

وی با اشاره به اینکه عدم اعتقاد به آخرت سبب ناامنی مردم در مال، جان، ناموس و اموال آنها است، عنوان کرد: سال 67 امام راحل نامه‌ای به گورباچف دادند تا به او بفهمانند که دنیایی غیر از این دنیا وجود دارد که حساب‌ و کتاب آن با اینجا تفاوت دارد.

مدیر مدرسه ابوطالب(ع) با بیان اینکه‌ ای کاش این نامه در حوزه‌های علمیه و آموزش‌ و پرورش متن درسی شود، امام معمار انقلاب بودند نباید حرف او فراموش شود، گفت: اگر کسی در دانشگاه به خاطر حقوق بیشتر یا کسب موقعیت بهتر درس بخواند با آن جوان غربی تفاوتی ندارد اما اگر درس را برای خدمت به مردم خواند آن زمان نزد خداوند ارزش خواهد داشت، این نیت خدمت نیز در پرتو اعتقاد به آخرت میسر است.

حجت‌الاسلام سینایی افزود: اصحاب کربلا و از جمله قاسم‌بن الحسن(ع) بالاترین حق جهاد را ادا کردند امروز از شما جوانان این را نخواستند بلکه خواسته‌شده که جوانی و تحصیل خود را درراه خدا قرار دهید تا کشور آباد شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از جوانان و مردم کشورمان روحیه‌ سلحشوری دارند طوری که خواستار حضور در سوریه هستند، ابراز کرد: امروز از شما نخواستند که جان بدهید بلکه تلاش کنید روحیه سلحشوری خود را در عرصه سلامت و سازندگی و پیشرفت فرهنگی و اقتصادی کشور به‌ کار گیرید.

مدیر مدرسه ابوطالب(ع) در پایان خاطرنشان کرد: اگر مردم فلسطین در فرهنگ خود الگوهایی همچون قاسم بن الحسن(ع) داشتند زودتر از این‌ها اسرائیل را کنار زده بودند، در کشور ما مردم و جوانان با امام حسین(ع) مأنوس بودند و همین امر کشور ما را در مقابل این‌همه دشمن حفظ کرده است، امید که در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و سازندگی همین روحیه عاشورایی بین همه مردم و مسؤولان به میدان آمده و کشور را نجات دهد./807/201/ب2



افزودن نظر

نمایش در اسلایدر: 
نمایش در اسلایدر