طلبه باید برای همه اوقات زندگی برنامه داشته باشد.

تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) با تاکید بر اینکه طلبه باید برای همه ابعاد زندگی‌اش برنامه ریزی و هدفی مشخص داشته باشد، گفت: انسان مومن نمی‌تواند به فرایض الهی بی توجه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجید سینایی تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع)، امروز در جلسه درس اخلاق که در همین حوزه علمیه برگزار شد، گفت: از انسان مومن سخن لغو و یا فعل بیهوده سر نمی‌زند.

وی افزود: هدف از رسیدن به فوز عظیم کسب معرفت و ادای حق است؛ بنابراین سزاوار نیست ذهن آدمی خالی از یادگیری‌های مفید باشد برای همین است که در سیره علما و مراجع روزانه شش ساعت مطالعه مفید دیده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سینایی درباره حق چشم بیان داشت: ادای حق چشم این نیست که انسان آن را ببندد و چیزی نبیند، طبق صریح روایات؛ نگاه کردن به آیات قرآن از مصادیق حق چشم به شمار می‌رود. انسان اگر به حقوق الهی و انسانی خویش توجه داشته باشد به خوبی می‌تواند وظیفه خود را تشخیص دهد.

تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) با تاکید براینکه طلبه باید برای همه ابعاد زندگی‌اش برنامه ریزی و هدفی مشخص داشته باشد، ابراز کرد: انسان مومن نمی‌تواند به فرایض الهی بی توجه باشد از این رو در شرایط، زمان و مکان‌های مختلف وظیفه خود را به خوبی تشخیص می‌دهد.

وی افزود: امام راحل افزون بر درک شرایط، انسانی زمان شناس بودند و به خوبی می‌دانستند که در زمان و مکان مختلف چه وظیفه‌ای برعهده دارند برای همین قبل از انقلاب مردم را به قیام علیه رژیم طاغوت دعوت می‌کردند در حالی که برخی در همان دوران در جلسه درس خارج باب تقیه را تدریس داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین سینایی خودسازی را از امور بسیار مهم بیان کرد و اظهار داشت: هدف از خلقت انسان خودسازی بوده است برهمین اساس اگر انسان دغدغه خودسازی نداشته باشد اعمال نیک او در وجودش تاثیر مطلوبی نخواهد داشت.

تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) ادامه داد: همه افعال انسان باید برای رضای خدا و در راستای خودسازی انجام شود برای مثال مبلغ برای آن که منبری سازنده و خوب داشته باشد باید پیش از بالا رفتن از منبر تنها رضایت خداوند را از آن عمل جستجو کند.

وی با تاکید براینکه فرایض در هیچ شرایط و زمانی از دوش انسان برداشته نمی‌شود، خاطرنشان کرد: خودسازی مهمترین عامل جوشش رحمت الهی است.

 

 



افزودن نظر

نمایش در اسلایدر: 
نمایش در اسلایدر