سلام زیارت عاشورا آرزوی سلامتی برای امام حسین در دنیا و آخرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مجید سینایی مدیر مدرسه علمیه ابوطالب(ع) امروز در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که در امامزاده حسن برگزار شد، درباره ارزش و اهمیت زیارت عاشورا، گفت: خواندن زیارت‌نامه در بین علما و معصومین (ع) معمول بوده است، در روایات زیادی تأکید بر قرائت مداوم زیارت عاشورا شده است.

وی افزود: زیارت عاشورا با سلام به محضر امام حسین(ع) آغاز می‌شود، یعنی ای امام حسین(ع) رابطه ما با شما مسالمت‌آمیز است و سلامتی در دنیا، برزخ و روز قیامت را برای شما آرزو می‌کنیم.

مدیر مدرسه علمیه ابوطالب(ع) درباره معنای سلام، عنوان کرد: وقتی به کسی سلام می‌دهیم یعنی رابطه من با او سالم و دوستانه است، یک معنای اصلی سلام این است که هر کس به دیگری سلام می‌دهد یعنی از گزند و خطر او در امان است.

 حجت‌الاسلام سینایی با اشاره به معنای دیگر سلام مبنی بر سالم بودن و سلامتی، اظهار داشت: معنای دیگر سلام آرزوی سلامتی کردن برای شخصی است که به او سلام داده می‌شود و این آرزوی سلامتی افزون بر جسم، روح انسان را نیز شامل می‌شود چراکه روح انسان همچون جسم او نیاز به‌سلامتی دارد.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم به قلب روحانی سالم اشاره دارد، گفت: روح و باطن انسان همچون جسم و روح او می‌تواند سالم یا بیمار باشد، به همین دلیل در دعاهای وارد آمده که انسان از خداوند قلب سالم را درخواست کند.

مدیر مدرسه علمیه ابوطالب(ع) افزود: هر نقص و عیبی در روح انسان اگر در این دنیا برطرف نشود در آخرت برای همیشه با او خواهد بود به همین دلیل باید برای روح نیز آرزوی سلامتی کرد./202/807/ب1

 



افزودن نظر

نمایش در اسلایدر: 
نمایش در اسلایدر