رسانه‌ها و آموزش و پرورش فرهنگ عفاف و با حجاب را تبیین کنند

حجت‌الاسلام مجيد سینایی مؤسس حوزه علمیه سفيران هدايت ابوطالب(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره علت حجاب گریزی برخی بانوان، گفت: متاسفانه امروز برخی والدین یا حتی بخش‌های آموزشی ما به فرزندان و نسل‌های بعدی خود القائات غلطی داشتند از جمله آن که افراد محجبه توان دفاع از حق خود را ندارند تنها افراد بی‌حجاب در محل کار، تحصیل و سایر موارد از حق و حقوق خود دفاع می‌کنند.

برداشت نادرست از داشتن حجاب در جامعه

حجت‌الاسلام سینایی افزود: متاسفانه این‌گونه رفتار در فرهنگ جامعه ما رسوخ پیدا کرده بخش‌های مختلف جامعه از معلم‌ها در کلاس درس، مدیران در کارهای اداری و فرهنگی حتی نوع فیلم های ساخته شده به مردم این نوع رفتار را ارائه می‌دهند و تمامی شئونات جامعه حجاب و عفاف را یک نوع آسیب‌پذیری در مردم ترجمه می‌کنند.

ارزش بودن حجاب و عفاف

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف ارزشی است که هر فرد دارای آن باید به خود افتخار کند، بیان داشت: والدین باید فرزندان خود را با حیا تربیت کنند زیرا فرد بدون حیا آسیب‌های زیادی به جامعه وارد می‌کند متاسفانه برخی آموزش‌های غلط در این زمینه سبب شده که عده‌ای از بانوان برای فعالیت‌های اجتماعی به حجاب و عفت پابندی چندانی نداشته باشند.

لزوم تغییر نگاه به حجاب در جامعه

مؤسس حوزه علمیه سفيران هدايت ابوطالب(ع) افزود: باید نگاه به حجاب و عفاف در جامعه تغییر پیدا کند به این دلیل که دین اسلام آن را یک ارزش دانسته که برای انسان کمال می‌آورد و فرد با عفت و حجاب بسیار ارزشمند است و نباید این ارزش‌ها را نوعی محرومیت معرفی کرد.

حجت‌الاسلام سینایی عنوان کرد: با شناخت جهان بینی اسلامی و تطبیق حجاب و عفاف با آن می‌توان به صورت عملی به این ارزش و ثروت دست یافت زیرا فردی که بی حیا و بدون عفت انسانی بسیار فقیر و بدبخت است.

مؤسس حوزه علمیه سفيران هدايت ابوطالب(ع) گفت: باید رسانه های جمعی از جمله صدا وسیما، تئاتر، سینما، مساجد و مخصوصا آموزش وپرورش با همکاری گروهی به یک راهکار عملی برای نشان دادن ارزش حجاب و عفاف دست یابند و معلوم کنند که اشخاص با حجاب و عفاف نسبت به کسانی که این مساله را رعایت نمی‌کنند در مقاطع مختلف زندگی موفقیت بیشتری دارند.

احترام مردم غرب به پوشش مناسب

حجت‌الاسلام سینایی با اشاره به کشورهای غربی افزود: حتی در جوامع غربی افراد تحصیل کرده و داری پوشش مناسب بین مردم وجهه بهتری دارند، بسیار مشاهده شده که خانم‌های سرشناس اروپایی لباس هایی پوشیده‌تر متناسب با فرهنگ کشور خود می پوشند زیرا این نوع پوشیدگی برای آنان شخصیت به همراه می آورد، چراکه مردم غرب به این رشد عقلایی رسیده اند که فردی که حیا و پوشش ندارد قابل اعتماد نیست.

دستورات اسلام فرمان عقلایی هستند

وی عنوان کرد: دستورات دین اسلام یک فرمان عقلایی است که با فکر و اندیشه می‌توان به علت احکام آن رسید متاسفانه جامعه کنونی در این زمینه ضعف دارد و صاحب حجاب و عفاف را فردی عقب مانده و فقیر می‌دانند.

مؤسس حوزه علمیه سفيران هدايت ابوطالب(ع) با اشاره به فرمایشات امام صادق(ع) در کتاب اصول کافی افزود: زمانی که حضرت جبرئیل(ع) خدمت حضرت آدم (ع) می‌رسند خداوند می‌فرمایند:«جایی که عقل هست دین و حیا نیز همان جا است» بنابراین اگر بتوان مردم را به طور غیر مستقیم به سمت حیا و حجاب دعوت کرد آن موقع جامعه موفق خواهد بود.

حجت‌الاسلام سینایی عنوان کرد: راهپیمایی که به مناسبت هفته عفاف و حجاب در کشور انجام می‌شود کار بسیار پسندیده ای است اما تنها 1 درصد از کار را شامل می‌شود.

وی اظهار داشت: هر انسانی داری غریزه است اما این غرایز باید در حریم خصوصی فرد و نه در کف خیابان ابراز شود از این رو فردی که تحصیلکرده و داری علم و دانش است به کارهای بی‌حیایی روی نمی‌آورد بنابراین زنان باید آرایش را در چارچوب کاملا امن و آرام خانواده داشته باشند متاسفانه برخی از زنان عاقلانه رفتار نمی‌کنند و این نوع رفتارسبب می شود تا شهوت و مسایل پیرامونی آن از چارچوب خانواده خارج شده و کل جامعه را فرا بگیرد.

لزوم هدایت مردم به سمت رفتارهای عقلایی

مؤسس حوزه علمیه سفيران هدايت ابوطالب(ع) در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان مملکتی باید مردم را به سمت رفتارهای عقلانی هدایت کنند زیرا بسیاری از مشکلات و معضلات خانواده ها و جامعه حل می‌شود از این رو با آگاه کردن مردم به هنجارهای رفتاری عقلانیت را در جامعه تقویت کرد.



افزودن نظر

نمایش در اسلایدر: 
نمایش در اسلایدر