در گفتگو با مهر مطرح شد؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی متولی تحقق وحدت حوزه و دانشگاه باشد.

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

شورای عالی انقلاب فرهنگی متولی تحقق وحدت حوزه و دانشگاه باشد

شورای عالی انقلاب فرهنگی متولی تحقق وحدت حوزه و دانشگاه باشد

تولیت مدرسه علمیه حضرت ابوطالب (ع) با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند متولی تحقق وحدت حوزه و دانشگاه باشد، گفت: بسیاری از مشکلات کشور ناشی از کنار زدن حوزه و دانشگاه است.

حجت الاسلام مجید سینایی تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ابوطالب (ع)، در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه تاکنون تصویر روشنی توسط مسئولان و نخبگان در رابطه با وحدت حوزه و دانشگاه ارائه نشده است، اظهار داشت: زمانی که سخن از وحدت حوزه و دانشگاه به میان می آید هر کسی به زعم خود وحدت حوزه و دانشگاه را تعریف می کند؛ بر همین اساس می طلبد ابتدا یک تعریف مستقلی درخصوص وحدت حوزه و دانشگاه توسط جامعه اندیشمند و نخبگانی کشور ارائه و راه رسیدن به آن مشخص شود.

تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ابوطالب(ع) ادامه داد: چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و در سالروز وحدت حوزه و دانشگاه تنها به برگزاری مراسم های نمادین اکتفا شده در حالی که اقدامی در جهت تحقق این مهم از سوی حوزه های علمیه، دانشگاه ها و مسؤولان متولی صورت نگرفته و تنها در حد یک حرف بوده است.

سینایی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند متولی تحقق وحدت حوزه و دانشگاه باشد، عنوان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند با تشکیل یک گروه اندیشمند، پژوهشگر و نخبه سندی برای وحدت حوزه و دانشگاه تنظیم کرده و راه رسیدن به آن هدف مطلوب را ترسیم و ابزارهای آن را مشخص کند؛ اگر امروز وحدت حوزه و دانشگاه تقویت نشود در آینده ناگزیر باید این مهم صورت بپذیرد.

وی با تاکید بر اینکه زندگی بشر باید براساس علم و دانش پایه ریزی شود، عنوان کرد: حوزه و دانشگاه دو نهاد علمی جمهوری اسلامی ایران به شمار می روند. امروز جامعه بشری علاوه بر دریافت علوم نرم افزاری ناگزیر است به سوی علوم سخت افزاری که در دانشگاه ها وجود دارد، برود برای همین اگر حوزه و دانشگاه در کنار هم قرار نگیرند جامعه در بعد سخت افزاری و نرم افزاری دچار مشکل می شود.

تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ابوطالب(ع) بسیاری مشکلات کشور را ناشی از کنار زدن حوزه و دانشگاه دانست و گفت: متاسفانه برای رفع مشکلات کشور از حوزه و دانشگاه خواسته نشده بیایند و تکلیف و راه حل آن را مشخص کنند. در بسیاری از امور از جمله علوم ما از غرب پیروی می کنیم طوری که رهبر انقلاب می فرمایند بسیاری از علوم ما علم ترجمه ای است؛ حتی زمانی که ترجمه می شود بومی سازی نمی شود که استاد مطابق با محیط جامعه آن علوم را در اختیار دانشجو بگذارد.

وی گفت: متاسفانه حوزه و دانشگاه به جای آنکه قائم باشد قائد بوده، مهمترین اصل برای رسیدن به وحدت عبور از این توقف است در این صورت است که هر دو نهاد می توانند در کنار هم سخت افزارها و نرم افزارهای زندگی مردم را تولید کنند.

کد خبر 5098555​

برچسب‌ها



افزودن نظر

نمایش در اسلایدر: 
نمایش در اسلایدر