حجت الاسلام سینایی: عشق امام حسین ما را به عشق الهی می رساند.

موسس حوزه علمیه سفیران ابوطالب:
عشق امام حسین ما را به عشق الهی می رساند
موسس حوزه علمیه سفیران ابوطالب(ع) گفت: عشق و جذبه نسبت به امام حسین(ع) بسیار مبارک است؛ چراکه در طول عشق و جذبه به خداوند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا؛ حجت‌الاسلام مجید سینایی موسس حوزه علمیه سفیران ابوطالب(ع) شامگاه سه شنبه 4 شهریور در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) که در مسجد منیریه برگزار شد، در تبین این بخش از زیارت عاشورا (السلام علی الارواح التی حلت بفائک) گفت: حلول روح در عالم ماده به شکل مادی ساده نیست چراکه ماده به لحاظ حجم محدودیت دارد، حلول امر مجرد در عالم ماده سبب انفجار در آن می‌شود.

وی افزود: روح فرشتگان از جمله حضرت جبرئیل(ع) به شکل بشری برای حضرت ابراهیم(ع) و حضرت مریم(س) حلول پیدا کرد.

حجت الاسلام سینایی با بیان اینکه امیرمومنان امام علی(ع) حواریونی داشتند که چنان عاشق ایشان بودند که از خود بی خود می شدند، عنوان کرد: قنبر غلام امیرمومنان امام علی(ع)، علامه بحرالعلوم، علامه امینی، علامه مجلسی، علامه بهاء الدینی همچون پرنده کوهستانی آزاد شده از قفس دنیا به امیرمومنان امام علی(ع) عشق می ورزیدند.

موسس حوزه علمیه سفیران ابوطالب(ع) با بیان اینکه در بیشتر ما محبان اهل‌بیت(ع) دوستی و علاقه به ائمه معصومین(ع) در کنار دوستی به دنیا است، اظهار داشت: یاران امام حسین(ع) تمام روحشان حذب سیدالشهدا(ع) شده بود به همین دلیل در کربلا چیزی جز امام حسین(ع) را مشاهده نمی‌کردند.

وی افزود: کسی که بیش از همه در آستانه عشق و علاقه به حضرت سیدالشهدا(ع) سر سابیده حضرت ابوالفضل العباس(ع) است که خود را فراموش کرده و سرتاپا جذب امام حسین(ع) شده و رنگ ولایی به خود گرفته بود.

حجت الاسلام سینایی گفت: روح یاران امام حسین(ع) بر اثر جذبه شدید در ایشان فانی شده بودند طوری که آه، اشک، عطش و درد امام حسین(ع) آه، اشک و درد خودشان بود.

موسس حوزه علمیه سفیران ابوطالب(ع) بیان داشت: عشق و جذبه نسبت به امام حسین(ع) بسیار مبارک است چراکه در طول عشق و جذبه به خداوند است./۸۰۷/پ۲۰۲/ب۲



افزودن نظر

نمایش در اسلایدر: 
نمایش در اسلایدر