حجت الاسلام سینایی: بسیاری از مشکلات روحی و معنوی در مجالس عزاداری برطرف می شود.

موسس حوزه علمیه سفیران ابوطالب:
بسیاری از مشکلات روحی و معنوی در مجالس عزاداری برطرف می شود
موسس حوزه علمیه سفیران ابوطالب(ع) گفت: ما باید مجالس سوگواری امام حسین(ع) را رونق دهیم چراکه بسیاری از مشکلات مادی، روحی و معنوی ما در این مجالس برطرف می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مجید سینایی موسس حوزه علمیه سفیران ابوطالب(ع) شامگاه چهارشبه 5 مهر در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که در مسجد منیریه هیات ثارالله(ع) برگزار شد، گفت: ما باید مجالس سوگواری امام حسین(ع) را رونق دهیم چراکه بسیاری از مشکلات مادی، روحی و معنوی ما در این مجالس برطرف می شود.

وی افزود: حل مشکلات مادی بسیار ساده‌تر از برطرف کردن مشکلات روحی نظیر حسادت، شهوت‌پرستی، نخوت، بخل، تنبلی و بسیاری رذایل اخلاقی دیگر است، چراکه انسان در اثر همین رذایل اخلاقی پست‌تر و وحشی‌تر از حیوانات شده و به ضرر خود و همنوعانش کار می‌کند.

موسس حوزه علمیه سفیران ابوطالب(ع) بیان داشت: از بین رفتن مشکلات روحی و روانی در وجود انسان با کتاب و علم صرف امکان ندارد، رفع این مشکلات با شرکت خالصانه در مجلس امام حسین(ع) امکان پذیر است.

حجت‌الاسلام سینایی با بیان اینکه قلب سالم و به دور از رذایل اخلاقی نعمت بزرگی است، اظهار داشت: تنها افرادی که قلب سالم به دور از رذایل اخلاقی دارند می‌دانند این چه نعمت بزرگی است که به آنان آرامش روحی می دهد، در سلامتی بدن نیز تنها کهن‌سالان به واسطه تجربه مریضی قدر آن را می‌دانند.

وی با بیان اینکه هم قدمی با امام حسین(ع) برای کسانی که رذایل اخلاقی در وجودشان باشد سخت است، گفت: یاران امام حسین(ع) که در کنار ایشان شهید شدند یک شبه عاشق امام نشدند، آنها در وجودشان زمینه رسیدن به این جایگاه شایسته را ایجاد کرده بودند.

حجت‌الاسلام سینایی افزود: امام حسین(ع) درباره یاران خود در کربلا می‌فرمایند: هیچ گاه قبل و بعد از من کسانی باوفاتر از یاران من وجود نخواهد داشت، اینها بدن شایستگی نبوده نگاه امام حسین(ع) می‌تواند دل و دنیای ما را ببرد اما بدون وجود شایستگی در وجود انسان امکان پذیر نیست.

موسس حوزه علمیه سفیران ابوطالب(ع) ابراز کرد: امثال شهید حججی که امروز به چنین درجه‌ از شهادت رسیده یک عمر بر روی خود کار کرده و به این سادگی به این مقام نرسیده است./807/پ202/ب1



افزودن نظر

نمایش در اسلایدر: 
نمایش در اسلایدر