حجت الاسلام سینایی: باید مدرک حوزیان در سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف به رسمیت شناخته شود.

موسس حوزه علمیه سفیران ابوطالب:
باید مدرک حوزیان در سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف به رسمیت شناخته شود
موسس حوزه علمیه سفیران ابوطالب(ع) گفت: مدارک حوزیان در سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه به رسمیت شناخته نمی‌شود؛ بنابراین باید در این زمینه یک بازنگری جدی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام مجید سینایی موسس حوزه علمیه سفیران ابوطالب(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره تعالی طلاب به همراه نشاط علمی و اخلاقی آنها، گفت: جوانان با شور و علاقه وارد حوزه علمیه می‌شوند اما در آنجا دچار فترت و سستی می شوند طلبه در ابتدا جواد آملی، مرحوم مطهری و .. را مشاهده می کند اما بعد خروجی از حوزه آن گونه نمی شود، همین عامل سبب فترت و خمودگی طلبه می شود بنابراین حوزه های علمیه باید طلاب را توانمند پرورش دهند که بهترین‌ها باشند.

مؤسس حوزه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) افزود: طلاب برای تعالی علمی خود اولین کاری که باید انجام دهد این است که در ابتدا خود یک شخصیت خوب و توانمند را به دست آورند، سپس با مشورت ایشان مراحل حوزوی خود را طی کنند و در واقع از بزرگان حوزه‌های علمیه مشورت گرفته و از داشته های آنان به صورت پایدار و اصولگرایانه استفاده کنند.

وی اظهار داشت: طلبه باید در کنار حفظ اصول با دانشگاه‌ها و نمونه‌های آموزش عالی ارتباط بگیرد تا بتواند خوبی‌ها را جذب کند همچنین به مراکز علمی کشورهای دیگر ورود کرده و از این مراکز الگوبرداری کند؛ اما با حفظ اصول گرایی دینی حوزوی که در کشور وجود دارد که بهترین راه توانمند سازی طلاب است.

مؤسس حوزه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) درباره نقش مراکز تخصصی در توانمندسازی حوزیان، بیان داشت: ایجاد مراکز تخصصی در حوزه گره‌ای به دیگر گره‌ها اضافه کرده است؛ زیرا براساس هوش و ذکاوت نبود البته این مراکز تخصصی اگر مورد ارزیابی دقیق قرار گرفته و رفع اشکال شوند، بسیار خوب است.

حجت‌الاسلام سینایی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که در دوره های تخصصی هستند مدارکشان در سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه به رسمیت شناخته نمی‌شود به همین دلیل باید بازنگری شود؛ از این رو مدیرانی که در راس هرم حوزه هستند باید جایگاه دوره های تخصصی حوزه را در محور مختصات علمی و آموزش کشور مشخص کنند، در حالی که اکنون این موضوع دارای ابهام است و باید این ابهامات از بین برود./۸۰۷/ت۳۰۲/ب۲



افزودن نظر

نمایش در اسلایدر: 
نمایش در اسلایدر