تلخی این حادثه از یادمان نخواهد رفت / هیچ خانواده ای از فرزند خود انتقام نمی گیرد

حجت الاسلام سینایی در واکنش به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی

تلخی این حادثه از یادمان نخواهد رفت / هیچ خانواده ای از فرزند خود انتقام نمی گیرد

ساعاتی بعد از حمله تلافی جویانه فرزندان جمهوری اسلامی ایران به مراکز نظامی نیروهای تروریست آمریکا در عراق، حادثه ای تلخ در خاک میهن عزیزمان رقم خورد. یک فروند هواپیمای مسافربری به اشتباه توسط سامانه پدافندی ایران به عنوان هدفی نظامی مورد اصابت موشک قرار گرفت و ساقط شد. در این حادثه تلخ افرادی بی گناه جان خود را از دست دادند.

حجت الاسلام سینایی در واکنش به این موضوع مهم در سخنان بعد از نماز روز شنبه 21 دی ماه، به بیان موارد مهمی پرداختند که در ادامه مطلب به مشروح این بیانات خواهیم پرداخت.

ایشان با اشاره به خسارت نظام اسلامی در از دست دادن سردار سپهد شهید قاسم سلیمانی عنوان داشتند: "حقیقتا نظام اسلامی در از دست دادن فرزند رشید و برومندی مثل قاسم سلیمانی و دیگر عزیزانی که در آن حادثه به شهادت رسیدند، آسیب جدی دید و دشمنان هم ضربه را زدند ولی شاید باور نمی کردند که این حادثه یک همچنین بازتاب عجیبی در ابعاد مختلف داشته باشه. خب این یک فرزند بود از نظام اسلامی که مردم همگی خشمگین و ناراحت شدند."

حجت الاسلام و المسلمین سینایی با اشاره به مصیبت از دست رفتن جمعی از هموطنان عزیز کرمانی که در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی از دنیا رفتند فرمودند: "حادثه ای که در تشییع جنازه اتفاق افتاد، گرچه می شد جلوی آن را گرفت اما با توجه به اینکه مسئولان برگزاری مراسم تا کنون با چنین خیل عظیم جمعیت مواجهه نشده بودند و تجربه لازم را در این امر نداشتند متاسفانه بهترین تدبیری که باید در این موضوع اتخاد می شد صورت نپذیرفت. در خود شهر تهران، ما در بیش از یک کیلومتر مانده به خیابان آزادی، در چنان مخمصه ای گیر کردیم که به دوستان توصیه کردیم برای جلوگیری از اسیب دیدن زنان و کودکانی که در جمعیت بودند، از جمعیت بیرون برویم. چرا که اگر موجی ایجاد می شد قطعا بسیاری از افراد آسیب پذیر صدمات زیادی متحمل می شدند."

تولیت حوزه علمیه حضرت ابوطالب علیه السلام بعد از اشاره به خواست عمومی و مصرانه ملت ایران در ارتباط با لزوم انتقام از تروریست های آمریکایی فرمودند: "بعد از حمله موشکی تلافی جویانه سپاه پاسداران به پایگاه های آمریکا کشور در بالاترین حد آماده باش قرار گرفت. و متاسفانه این هواپیما با مسافرین بی گناهی که مسافر این پرواز بودند طی یک حادثه تلخ سقوط کرد."

ایشان با ابراز تسلیت به مناسبت سقوط این هواپیمای مسافربری فرمودند: "نکته ای که باید به آن بپردازیم این است که قاسم سلیمانی را دشمن عامدا و با توطئه شهید کرده است. لذا ما به مردم گفتیم انتقام سخت. دیگری اما یکی از فرزندان ما مردم ایران است. 10 ثانیه فرصت تصمیم گیری داشته که آیا این موشک کروز است که در حال حرکت است یا هواپیمای مسافربری است یا یک شیء دیگر! اگر نمی‌زد و اتفاقا موشکی بود که با اصابت به شهر تهران عده ای از مردم کشته می شدند نمی گفتیم تو چرا وظیفه خودت را انجام ندادی؟ این یک نیروی خودی است! برای حفظ اسلام و مردم تمام تلاش خودش را کرده است اما اشتباه تشخیص داده. یا شاید کسی بگوید کشتن و کشته شدن به کنار؛ این ها چرا دروغ گفتند؟ باید گفت سردار حاجی‌زاده که خودشان با صداقت گفتند که من مرز بودم و متوجه این سانحه شدم. به عزیزان هواپیمایی هم اعلام کردیم شما طبق تشخیص خودتون اعلام نظر کنید. چرا که این یک حادثه نظامی است و به هزار و یک دلیل دشمن شاد کن نمی توان قبل از بررسی های دقیق، اعلام عمومی کرد."

حجت الاسلام سینایی با اشاره به انتخابات پرشور سال 88 و حضور حماسی مردم تلاش دشمن برای تلخی کشاندن این شیرینی، به بدرقه بی نظیر مردم از سردار سلیمانی و شهدای حادثه تروریستی بغداد پرداختند و عنوان داشتند: "شیرینی این اتحاد و همدلی ملی و شیرینی انتقام موشکی تازه داشت شکل می گرفت که دشمنان ما قائله جدیدی درست کردند. بعد از بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح شبکه های مجازی پر شده از "انتقام! انتقام سخت!!" حال انتقام از چه کسی؟ البته این شخص باید محاکمه نظامی بشود اما در محاکمه نظامی فرماندهان بررسی می کنند ببینند عمدا زده است یا سهوا؟ آخر این چه قضاوتی است که حاجی‌زاده همین الآن باید اعدام شود یا استعفا بدهد؟ آیه قرآن می فرماید «إذا جاءکم فاسق بنبأٍ فتبیّنوا» بی بی سی فارسی فاسق است. بعد عده ای خبر بی بی سی را ترجیح می دهند به خبر سردار خودشان؟ کسانی که در این حادثه سقوط شهید شدند فرزندان ما بودند. اما راهش این نیست که فرزند دیگر خود را قطعه قطعه کنیم. و البته این حادثه به قدری تلخ بود که بعید می دانم تلخی آن حالا حلا ها از کام ما زدوده بشود."

امام جماعت مسجد حضرت ابوطالب علیه السلام با اشاره به خباثت دولت آمریکا در حوادث مشابه فرمودند: "آمریکا در افغانستان کاروان های شادی مردم در عروسی را با موشک هدف قرار می دهد و حتی معذرت خواهی هم نمی کند. هواپیمای مسافربری ما را با 270 نفر مسافر مورد هدف قرار داد. تازه به فرمانده عملیات مدال افتخار هم دادند. کسانی که حرف انتقام می زنند چرا الآن حرفی از آن انتقام نمی زنند؟ راه چاره این است که ما این موضوع رو در مملکت خودمان مثل اعضای یک خانواده حل کنیم."

ایشان با اشاره به اینکه دشمن در کمین تفرقه افکنی است فرمودند: "در سوریه جبهه النصره از جوانان سوری تشکیل شد. ببینید چطور سوری ها، سوری ها رو کشتند. و اسرائیل هم با لذت نظاره گر این ماجرا بود."

حجت الاسلام سینایی در انتها چاره رهایی از وضعیت موجود را اعتماد به مقام معظم رهبری و فرماندهان نظام و عدم اعتماد به دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی دانستند و ابراز امیدواری کردند که همگی با تدبیر و عقل و عطوفت درست، خودمان مشکلات داخلی را حل کنیم



نظرات

ارسال شده توسط مهدی حسین نژاد (تایید نشده) در پ., 01/16/2020 - 11:56
سلام.با توجه به اظهارات کارشناسان نظامی و جنگهای الکترونیک،نباید خباثت و جنایت آمریکا را در ایجاد اختلال در تشخیص هواپیمای مسافری با موشک کروز نادیده گرفت.ضمنا نقش نفوذی ها هم باید بررسی شود.

افزودن نظر