بیانیه جمعی از روحانیون پیرامون تحولات داخلی و دنیای اسلام-1392

بیانیه جمعی از روحانیون پیرامون تحولات داخلی و دنیای اسلام-1392

بسم الله ارحمن الرحیم
اکنون که تمام کفر در مقابل تمام ایمان ناب محمدی و علوی(علیهما السلام) صف آرایی کرده و با تمام ساز و بزرگ نظامی و اقتصادی و رسانه ای خود به میدان آمده است توجه اقشار مختلف کشور عزیز را به نکاتی ضروری و مهم جلب می نماید.
همان طور که صورت بروز یک بیماری جدید اول مکلف، اطباء و پزشکان هستند که باید موارد بهداشتی و خطر ها و حذر ها را بر مردم و مسئولین متذکر شوند اکنون نیز سزاوار است علمای دین که امین مردم و مسئولین می باشند توصیه های ضروری و اولویت های کنونی را مطرح کرده و همگان را به صلاح و فلاح دین و دنیایشان متذکر شوند. بنابراین نظر شریف همه آحاد ملت عزیز ایران اسلامی را به نکات مهم حوادث این ایام جلب می نماییم.
1-    همان طور که بنیانگذار جمهوری اسلامی(رضوان الله تعالی علیه) در وصیت نامه و بیانات دیگر خود متذکر شدند، شما مردم امروز امانت دار همه ی انبیاء و اوصیاء و شهدای طول تاریخ بوده و پرچمی را برافراشته اید که علم و بیرق مقدس ترین حرکت جامعه ی بشری می باشد فلذا حجم مشکلات این راه با حجم بزرگی و اهمیت هدف متناسب است و بدانیم که بی شک  مستکبرین و شیاطین هرگز در مقابل این نهضت سعادت آفرین ساکت نخواهند نشست و مدام و مستمر دشمنی خواهند ورزید.
2-    بی تردید مشکلات اقتصادی و غیر آن در کشور ما سه بخش دارند یک قسمت آن همان فشار های دشمن است، قسمت دوم آن سوء مدیریت و بد عمل کردن های برخی مسئولیین می تواند باشد و بخش سوم بد و غلط عمل کردن برخی از ما مردم می باشد. اما نکته ی اساسی این است که ما اگر دست به دست هم داده دو قسمت مربوط به مسئولین و مردم خود را اصلاح نموده و صادقانه مشکلات را با هم در میان گذاشته و راه حل آن ها را با کمک هم جستجو و تدبیر نماییم خداوند متعال آن بخش مربوط به دشمن را قطعا بی اثر خواهد نمود، چه اینکه در طول این 33 سال اینگونه بوده است. بنابراین نه از دشمنی دشمن با همه ی طول و عرضش باید ترسید و نه از شفای موجود در وحدت خودمان باید نا امید شویم، ما می توانیم این مرحله را به لطف خدا پشت سر نهاده و کید شیاطین را بی اثر گذاریم.
3-    در چنین ایامی شایسته است مسئولین و مدیران کشور بیشتر از همیشه مردم را در جریان امور قرار داده و فرصت ها و نقاط ضعف را صادقانه مطرح نمایند و همگان را به یاری طلبند. بیان پیشرفت های مختلف عملی و اقتصادی و... را همواره در اختیار مردم بگذارند و امید و نشاط را به درستی و واقع بینانه در دل مردم زنده نگه دارند و از طرفی کاستی ها و مشکلات و راه حل آن ها را هم شفاف و واضح به مردم بیان کنند و مدد ایشان را مطالبه نمایند در این صورت خواهند دید که مردم عزیز ما چون همیشه آغوش امن و گرمشان بر آن ها باز خواهد بود.
این کار از بروز شایعات و التهاب در جامعه جلوگیری کرده و راه را بر شیطنت های داخلی و خارجی دشمن خواهد بست، ان شاءالله.
4-    همه ی مسئولین و مردم باید بدانیم که منبع همه ی قدرت های عالم خداست، و او می تواند مارا بر هر مشکل و دشمنی پیروز فرماید. اما خواست او برای مدد و یاری رساندن ما مشروط است. این طور نیست که خداوند سبحان وظیفه داشته باشد مارا به قدرت قاهره ی خود کمک کند و ما هیچ وظیفه ای نداشته باشیم. ما بد باشیم یا خوب او مکلف باشد که ما را دریابد هرگز چنین نیست. بودند در گذشته اُممی که چنین پنداشتند و از صفحه ی روزگار محو شدند، و هیچ خاصیتی و ویژگی در ما و ایران نیست اگر که راه صلاح را نپیماییم!! خداوند عزیز و مهربان وعده داده است که مارا کمک خواهد نمود و بر مشکلاتمان پیروز خواهد کرد به شرط آنکه با تقوا باشیم و امروز تقوی به احتکار نیست، به نزول گرفتن و ربا  خواری نیست! به دنیا خواهی و رفاه طلبی نیست! حق بر باطل پیروز است ولی خود آرایی و بی نظمی در امور، حق نیست. باید از آن ها بپرهیزیم و بدانیم که اسرافکار و  مبذر برادران شیطانند و ما همه بر یک کشتی سواریم و اگر کسی بی تدبیری کرد و نفهمی نمود و گفت هر چه بخواهم می کنم  و هر چه بخواهم می گویم و... نعوذبالله آتشی آید بسوزد خلق را ! لذا باید همه مسوولانه رفتار کرده و بسیاری از الگو های شخصی و اجتماعی خود را در اغلب امور تغییر دهیم! این که نمی شود ما در مقابل همه ی قدرت های شرق و غرب عالم قد راست کنیم و استقلال و آزادی خود را جست و جو کنیم و بیشترین مصرف کننده و اسرافکار دنیا هم باشیم!! خدای ناکرده زنانمان از همه زنان عالم بیشتر آرایش و زرق و برق ظاهری را داشته باشند! و مردانمان بیشترین احتکار و قارون مسلکی را داشته باشند و خداوند وظیفه داشته باشد مارا بر دشمنانمان پیروز کند! اسراف، امروز عین شکست است و همه باید از مواردی غیر ضروری پرهیز کرده و راه مستقیم را ان شاءالله طی کرده و یقین داشته باشیم که خداوند مارا پیروز کرده و یاری می رساند و این وعده تخلف ناپذیر است.
5-    همه ی مردم عزیز را به آرامش و پیگیری مشکلات از راه منطق و عقل و تدبیر دعوت می کنیم. خدای ناکرده  ناسزا گفتن به این و آن و شکستن شیشه و آتش زدن سطل زباله و از این قبیل کار ها هیچ ثمری که ندارد بلکه باعث پیچیده تر شدن کار و از بین رفتن بیت المال می شود و از طرفی مسئولین در این مدت آرامش و صبر مردم موظف هستند که عدالت را اجرا کرده، امور را اصلاح نمایند.
اجازه ندهند عده ای به ناحق هر روز بر ثروت خود افزوده و مال محرومین را با اختلاص و ویژه خواری بالا بکشند. در این مسیر قوه قضاییه بسیار نقش حساسی دارد. هم عادلانه بگیرد و عادلانه محاکمه کرده و مجازات نمایند و خبر این مجازات را شفاف به مردم برساند تا مردم خوشحال و امیدوار شده و دیگر تبهکاران عبرت بگیرند و قوه ی مجریه و مقننه موظفند جلوی خلاف را قبل از وقوع بگیرند و نگذارند کسی در بدنه ی نظام چه بخش دولتی و چه بخش خصوصی مال بری کند و سرمایه های ملت را ضایع نمایند و اگر استثناءً کسی مرتکب خطا شد آن وقت قوه قضاییه او را مجازات کرده و شرش را از سر مردم کم نماید.
6-    مطلب پایانی اینکه خدا خواهی و خدا خوانی ملت ما همواره رمز موفقیت ما بوده است. ما اگر از یک طرف دستور خدا و پیغمبر و اوصیاء آن ها را از مسیر محکم و مستدل ولایت فقیه دنبال کنیم و از طرفی دیگر دعا و بکاء در ساحت ربوبی را فراموش نکنیم، پیروزیمان حتمی و قطعی است. عمده آنست که تضرع و خضوع  در مقابل حق را با کفر ستیزی و تلاشمان مقرون کنیم تا به ساحل امن و صبح پیروزی نائل شویم.
چون تو را نوح است کشتیبان ز طوفان غم مخور
در پایان دوام عمر و خدمت و سلامت مقام معظم رهبری را از حضرت احدیت مسئلت کرده از خداوند سبحان استدعاء میکنیم ملت و مسئولین کشور عزیز ایران اسلامی را بر دشمنان درون و بیرونشان پیروز فرماید.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
جمعی از اساتید و طلاب حوزه های علمیه و ائمه ی جماعات تهران بزرگ

 



افزودن نظر