برگزاری مجلس ختم زوار بیت الله الحرام

برگزاری مجلس ختم زوار بیت الله الحرام

امت اسلام عزادار شهادت عاشقانی است که به امید زیارت خانه خدا رهسپار سرزمین وح شده بودند. بعد از وقوع حادثه جلسه ای ویژه در مسجد منیریه با حضور طلاب و بسیجیان و فعالین فرهنگی برگزار شد که در آن جلسه مقرر شد روز یکشنبه 5 مهر بعد از نماز مغرب و عشاء مجلس ختمی در بزرگداشت این عزیزان برگزار گردد تا با اقامه عزا و روشنگری در خصوص این حادثه بزرگ در حد خودمان نقشی در اعتراض به این ظلم عظیم داشته باشیم.

پیش از شروع مراسم و ما بین دو نماز حجت الاسلام و المسلمین در صحبت های مهمی به این موضوع اشاره کردند که هنوز عده ای در مقابل ظلم عظیم آل سعود تمام قد نایستاده اند. و به عنوان مثال به خاطره ی مرحوم عسگر اولادی از امام اشاره کردند که امام فرموده بود برای اعدام هویدا همین بس است که او اعتراف کند من هویدا هستم. یعنی آن چنان ظلم و آدم کشی را از حد گذرانده بود که دلیلی واضح تر از اعمالی که انجام داده برای اعدامش وجود نداشت.

مراسم طبق ساعت مقرر بعد از نماز با تلاوت قرآن کریم آغاز شد و سپس حجت الاسلام و المسلمین شیخ مرتضی بابایی به بیان سخنان مهمی پرداخت که به صورت مختصر به بیان بعضی از مطالب می پردازیم.

ایشان در ابتدا با اشاره به روایتی از رسول اکرم مقام و درجه عمره گزاری که در راه حج جان خود را از دست بدهد بسیار بالا دانستند و عنوان کردند طبق روایت کشته شدگان راه حج در حالی محشور می شوند که به پروردگارشان لبیک می گویند.

ایشان در ادامه سخنان خود به آیه 125 سوره مبارکه بقره اشاره کردند و فرمودند خداوند در آیه می فرمایند این خانه را مرجع مردم و جایگاه امن و امان قرار دادیم. سپس در ادامه آیه به حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل به عنوان نمایندگان بشر امر به پاکیزه کردن این مکان برای زائرین می کند.

حجت الاسلام بابایی در ادامه اشاره کردند که طبق آموزه های دینی ما هر گاه مسلمانی که در مسجد نماز می گزارد (در حالی که وقت نماز تنگ نباشد) به وجود نجاستی در مسجد پی ببرد، واجب است نماز را بشکند و مسجد را از آن نجاست پاک نماید.

ایشان در ادامه افزودند مسجد که این قدر اهمیت دارد برای پاک بودن از نجاسات، پس در مقام مقایسه مسجد الحرام و کعبه اقطعا اهمیت بسیار بالاتری در حفظ طهارت دارند. و اکنون بزرگترین نجاستی که در آنجا وجود دارد همان کسانی اند که نام خود را خادمین حرمین شریفین گذاشته اند.

شیخ مرتضی بابایی در ادامه صحبت های خود عنوان کردند اکنون در جهان اسلام هر جا مشکلی وجود دارد نامی از عربستان سعودی به چشم می خورد. القائده، طالبان، دائش... این ها همه از آل سعود نشأت گرفته اند و هیچ کس در این موضوع شک ندارد.
حجت الاسلام بابایی در ادامه به عداوت یهود نسبت به مسلمین اشاره کردند و فرمودند اکنون آل سعود جا در پای یهود گذاشته و با کارهایی که انجام داده بر همگان واضح شده که این ها (وهابی ها) اصلا مسلمان نیستند. به عنوان مثال این ها ادعا می کنن اهل سنت هستند. اهل سنت به تمامی صحابه پیغمبر (ص) احترام می گذارند. و امیر المؤمین نیز یکی از صحابه رسول خداست. اما وهابیت به علی که میرسد نشان میدهد که نسبت به او کینه و عداوت دارد. پیغمبر (ص) فرمود تمامی در ها به روی مسجد النبی بسته باشند الا درب خانه علی (ع). اما اکنون میبینیم که همه در ها بازند جز در خانه علی (ع).

شیخ مرتضی بابایی در ادامه فریشاتشان به موضوع بسیار مهمی اشاره کردند. ایشان اینطور فرمودند:
عده ای می گویند مگر نمی گیدل سعود اینطور نجاست اند؟ پس دیگر چرا حج می روید؟
پاسخ این هعا این هست که اصلا آل سعود آرزو داره ایران در مراسم حج نباشه. به گفته خودشون حاضرند پولی که از طریق ایران نسیبشون میشه رو از خودشون بگذارن ولی دیگه ایران در مراسم حج شرکت نکنه. چرا؟ چون وقتی که مسلمین و اهل سنت با چشم خودشون شیعه رو میبینن تمام دروغ هایی که در مورد شیعه به اون ها گفته شده برملا میشه.

به عنوان مثال وقتی ایران در عربستان کرسی تلاوت برگزار کرد، عده ای با تعجب می گفتند که به ما گفته بودند شما شیعیان قرآن دیگری برای خودتان دارید، ولی الآن ما می بینیم که همان قرآن ما را تلاوت می کنید. یا مثلا به دروغ به آن ها گفته شده که شیعه بعد از نماز به حضرت روح الامین لعن میفرستد. چرا که معتقد است علی پیغمبر بوده و روح الامین اشتباها نبوت را به محمد (ص) داده است. حال وقتی یک شیعه در کنار اهل سنت نماز می خواند دروغ بودن این موضوع آشکار می شود و صرف حضور در چنین فضایی بسیاری از حقایق را روشن می کند.

/پایان

  • مجلس ختم شهدای حج - حوزه علمیه حضرت ابوطالب - مسجد منیریه
  • مجلس ختم شهدای حج - حوزه علمیه حضرت ابوطالب - مسجد منیریه
  • مجلس ختم شهدای حج - حوزه علمیه حضرت ابوطالب - مسجد منیریه
  • مجلس ختم شهدای حج - حوزه علمیه حضرت ابوطالب - مسجد منیریه
  • مجلس ختم شهدای حج - حوزه علمیه حضرت ابوطالب - مسجد منیریه
مجلس ختم شهدای حج - حوزه علمیه حضرت ابوطالب - مسجد منیریه