بازتاب فعالیت‌های کانون ابوطالب در نشریه محراب اندیشه

مسئول کانون ابوطالب گفت: این کانون با همکاری مسجد و حوزه علمیه حضرت ابوطالب (ع) تاکنون چندین کتاب در حوزه‌های گوناگون ترجمه یا چاپ کرده که زندگی بهتر، طور سینا و بانوی قدرت از جمله آن‌هاست.

 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجید سینایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری ابوطالب در سال ۱۳۷۸ در مسجد حضرت ابوطالب (منیریه) تهران راه اندازی شد، گفت: ما برنامه‌ریزی دقیق و جامع کوتاه، میان و بلند مدت برای اجرای جذاب و خلاقانه فعالیت‌های این کانون تدوین کرده‌ایم.

 

وی با اشاره به همکاری مستمر حوزه علمیه حضرت ابوطالب (ع) با کانون فرهنگی هنری ابوطالب که موجب پویایی بیشتر فعالیت‌های این کانون شده است، ابراز کرد: هدف اصلی ما جذب نسل جوان و آموزش و پرورش دینی آنان در حوزه علمیه حضرت ابوطالب (ع) و کانون فرهنگی هنری ابوطالب است.

مسئول کانون فرهنگی هنری ابوطالب با بیان اینکه فعالیت‌های این کانون و مسجد و حوزه علمیه حضرت ابوطالب (ع) در نشریه «محراب اندیشه» بازتاب می‌یابد، خاطرنشان کرد: هرگونه برنامه‌های دینی، فرهنگی، علمی و اجتماعی این سه نهاد دینی و همچنین محلات اطراف در این نشریه منتشر می‌شود.

سینایی گفت: کانون فرهنگی هنری ابوطالب با همکاری مسجد و حوزه علمیه حضرت ابوطالب (ع) تاکنون چندین کتاب در حوزه‌های دینی، فرهنگی، اخلاقی، عرفانی و سیاسی که برخی از آن‌ها برگرفته از مجموعه سخنرانی‌های من در مناسبت‌های دینی و ملی است، تدوین و چاپ کرده که با استقبال خوبی از سوی استادان حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، اندیشمندان و فرهیختگان روبرو شده است که برخی از این آثار عبارتند از؛ زندگی بهتر، طور سینا و بانوی قدرت.

وی ادامه داد: برگزاری طرح تعالی خانواده برنامه مهم دیگر کانون فرهنگی هنری ابوطالب بود که علاوه بر اجرای گسترده آن در سطح محلات اطراف مسجد حضرت ابوطالب (ع) به حدود ۱۰۰هزار نفر پیامک های اخلاقی و تربیتی مرتبط با این طرح ارسال شد و همین پیامک‌ها را در قالب کتاب «زندگی بهتر» چاپ کردیم.

مسئول کانون فرهنگی هنری ابوطالب، افزود: ترجمه کتاب «بانوی قدرت» درباره زندگی هیلاری کلینتون؛ وزیر امور خارجه اسبق آمریکا و نگارش کتاب‌های «بابا طاهر عریان در قدک عرفان» و «ساغر سرخ» پیرامون حضرت سیدالشهدا (ع) از دیگر فعالیت‌های علمی کانون فرهنگی هنری ابوطالب با همکاری طلاب حوزه علمیه حضرت ابوطالب (ع) است.

 

طلاب؛ ارکان اصلی کانون ابوطالب

مسئول کانون فرهنگی هنری ابوطالب، گفت: طلبه های حوزه علمیه حضرت ابوطالب(ع) علاوه بر فراگیری علوم دینی و روش های نو تبلیغ و ترویج دین، فعالیت گسترده ای در کانون فرهنگی هنری ابوطالب دارند، در واقع بار اصلی فعالیت های این کانون بر دوش آنان است.

وی با بیان اینکه سرعت و کیفیت فعالیت های دشمنان در تخریب باورهای دینی و فرهنگی مردم ایران، بیشتر از حجم و کیفیت فعالیت های دستگاه ها و سازمان های فرهنگی و تبلیغی ما است، اظهار داشت: رویکرد ما در کانون فرهنگی هنری ابوطالب افزایش سرعت فعالیت ها، ارتقای سطح کیفی برنامه ها و همراه کردن گروه های گوناگون مردم به ویژه نسل جوان در طراحی و اجرای برنامه ها است.

 

توقع دریافت کمکهای مالی نداریم

سینایی در ادامه با بیان اینکه توقع دریافت کمک های مالی از سوی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و دبیرخانه استان تهران آن را ندارد، اظهار کرد: ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور می تواند به جای اختصاص بودجه های سالیانه، کانون های فرهنگی هنری موفق را به دستگاه های مرتبط معرفی، و به تعبیری دیگر برای ما جایگاهی مشخص در سازمان های فرهنگی هنری معین کند.

 

برگزاری جشنواره «مشق صلوات»

وی گفت: ما تاکنون سه مرتبه جشنواره «مشق صلوات» را در مسجد حضرت ابوطالب(ع) برگزار کردیم و هر بار از سوی استادان و مجموعه های خوشنویسی داخلی و خارجی با استقبال گسترده ای روبرو شده است.

مسئول کانون فرهنگی هنری ابوطالب خاطرنشان کرد: ما پس از برگزاری جشنواره مشق صلوات، به دنبال راه اندازی انجمن خوشنویسان غرب تهران تحت نظارت این کانون هستیم.

 

 



افزودن نظر

نمایش در اسلایدر: 
نمایش در اسلایدر