انقلابی گری با شعار محقق نمی‌شود

حجت‌الاسلام مجید سینایی تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اینکه آیا حوزه‌های علمیه بستر لازم برای تربیت نیروها و کادر انقلابی را فراهم کرده است یا نه، اظهار داشت: به‌طورقطع نه؛ در صدسال اخیر بالاترین نمره انقلابی گری را امام راحل دارند بعد از امام راحل بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب پایه‌های تفکر انقلابی ما در تفکرات شهید مطهری ریشه دارد.

تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) افزود: متأسفانه یک کتاب از امام راحل و شهید مطهری به‌عنوان کتاب درسی در حوزه علمیه تدریس نمی‌شود، حتی کتابی جنبی و حاشیه‌ای هم نیست یعنی ما مراجعه‌ای به نظرات و آراء امام راحل و انقلابی گری نداریم.

وی بیان داشت: انقلابی گری با شعار محقق نمی‌شود، تا محتوا و آنچه باید طلاب را انقلابی تربیت کند رخ ندهد کسی انقلابی نخواهد شد.

حجت‌الاسلام سینایی افزود: متأسفانه در هیچ موضوعی از امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهید مطهری در حوزه‌ علمیه به‌عنوان کتاب درسی آموزش داده نمی‌شود، این فقه و اصول، فلسفه و کلامی که دویست سال پیش آن را می‌خواندیم عین همان امروز تدریس می‌شود.

وی ابراز کرد: در حوزه‌های علمیه به مواردی که انقلاب اسلامی مطرح کرده و به میدان آورده توجه نشده است، تحولات انقلابی گری حوزه‌های علمیه ازآنچه باید باشد بسیار عقب است البته در این میان کسی مقصر نیست این کار بسیار سختی است.

تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) افزود: افرادی که می‌خواهند این کار را انجام دهند باید کاملاً نظام سنتی حوزه‌های علمیه، تحولات روز و مدرنیته را بشناسند، ما تقریباً یا چنین اشخاصی را نداریم و اگر هم داریم بیش از انگشتان دست نیستند.

وی ادامه داد: افرادی کاملاً به شیوه‌های سنتی تسلط دارند اما از شیوه‌های مدرنیته بی‌خبر و یا برعکس آن هستند.

حجت‌الاسلام سینایی گفت: برای حل این مشکل باید بهترین نخبه‌ها جمع شوند و یک نظام آموزشی تهذیبی، پژوهشی اسلامی روبه‌جلو را طراحی کنند اگر این مهم محقق شود کشور درزمینهٔ پیشرفت سرعت بیشتری خواهد داشت.

تولیت مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) خاطرنشان کرد: قصد ما اعتراض و نقد کسی نیست همه دوست دارند خدمت کنند اما مشکل اینجا است که ما تخصص لازم را نداریم با توجه به اینکه این موضوع نمونه‌ای در دنیا ندارد ما به‌عنوان پیشرو خود باید اقدامات لازم را انجام دهیم.

 



افزودن نظر

نمایش در اسلایدر: 
خیر