اشک خالصانه بر غم امام حسین نوعی قربانی است

ه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مجید سینایی مدیر مدرسه علمیه حضرت ابوطالب(ع) امروز در مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) برگزار شد، گفت: در دین اسلام قربانی کردن برای نزدیک شدن به خداوند متعال است که این امر در ادیان دیگر نیز وجود داشته اما به مرور تحریف شده است.

وی افزود: در قرآن کریم آمده است که از هابیل و قابیل خواسته شد تا به درگاه الهی قربانی بیاورند، قابیل با تسامح و سهل انگاری چیز بی‌ارزش را آورد اما هابیل سعی کرد بهترین را به قربانی آورد که از هابیل پذیرفته و از قابیل پذیرفته نشد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ابوطالب(ع) با اشاره به نمونه‌های دیگری از قربانی، عنوان کرد: یک نمونه قربانی کردن سر بریدن گوسفند است اما در اسلام از نماز و صدقه نیز به عنوان قربانی یاد شده است؛ که می‌تواند انسان را به خداوند نزدیک کند.

حجت‌الاسلام سینایی افزود: گاهی کسی برای رضای خداوند کتاب نوشته یا تدریس می‌کند، یا برای امام حسین(ع) اشک می‌ریزد این موارد هم نوعی قربانی است به شرط اینکه بدون ریاکاری یا کسب شهرت؛ نیت انسان خالص برای خدا بوده و با تقوا همراه باشد.

وی با اشاره به اینکه احسان و نیکوکاری اگر از مسیر حلال باشد خداوند آن را می‌پذیرد، اظهار داشت: نذری دادن برای امام حسین(ع) نوعی احسان و نیکوکاری است که اگر پول بانی حلال بوده و خمس آن را پرداخته کرده باشد سبب نزدیکی او به امام حسین(ع) می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ابوطالب(ع) با بیان اینکه نباید با دادن نذری یا سایر فعالیت‌ها برای امام حسین(ع) به خود مغرور شویم، ابراز کرد: مرحوم علامه 30 سال تفسیر نوشتند و هیچ گاه تصور نکردند که برای این کارشان ثوابی نوشته شود امروز ما یک نذری می‌دهیم تصور می‌کنیم هشت در بهشت به روی ما باز می‌شود.

حجت‌الاسلام سینایی با اشاره روایتی از امام صادق(ع) در پاسخ به شخصی که از مال دزدی به فقرا احسان می‌کرد، گفت: احسان و نیکوکاری به فقیر اگر از طریق حلال باشد خداوند آن را می‌پذیرد اما مالی که دزدیده شده سپس احسان شود نه تنها پذیرفته نمی‌شود بلکه گناه دزدی برای فرد باقی می‌ماند.

وی افزود: امروز بانوانی که برای عزاداری به خیابانها می‌روند مراقب حجاب خود باشند، خانمی که آرایش می‌کند سپس به بهانه عزاداری خود را در معرض دید نامحرمان قرار می‌دهد نمی‌تواند ثوابی از مجلس عزاداری امام حسین(ع) کسب کند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ابوطالب(ع) درباره علم گردانی، ابراز کرد: کسانی که در پیشاپیش هیأت‌ها آهن سرد 100 کیلویی را برگردن انداخته و می‌چرخانند باید بررسی کنند که آیا این عمل ریشه الهی دارد و از نظر فقهی تایید شده است، که به امید ثواب کاری بیهوده را انجام ندهد./201/807/ب1



افزودن نظر

نمایش در اسلایدر: 
نمایش در اسلایدر