استکبار جهانی خواهان عدم حضور ایران در مراسم حج است

حجت‌الاسلام مجيد سینایی مؤسس حوزه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آثار مناسک حج در امنیت ملی و اجتماعی در کشور بیان داشت: متأسفانه صداوسیما به آثار مناسک حج توجه خاصی نداشته است زیرا در جهان کنونی شناخت مردم از ملت‌ها، کشور و آیین‌ها از طریق رسانه‌ها شکل می‌گیرد.

صهیونیست غاصب امپراتور رسانه‌های دنیا

وی تصریح کرد: امپراتوری رسانه‌های جهان در دست صهیونیسم و در تمامی کشورهای اسلامی مانند اندونزی، ترکیه، لبنان و ... دارای شبکه هستند بنابراین تصویر غلط  و منحرفی از انقلاب اسلامی ایران علوی را نشان می‌دهند.

کنگره حج تنها مکان برای نشان دادن ایران علوی به مسلمانان جهان

حجت‌الاسلام سینایی گفت: از سوی همین رسانه‌ها همواره تصاویر اشتباه و غلط از بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و بسیجیان آن به برادران دینی در جهان ارائه‌شده ازاین‌رو حج تنها مکانی است که مسلمانان جهان را می‌توان بدون رسانه ملاقات کرد و آنها را با واقعیت‌های ایران علوی آشنا کرد.

وی تصریح کرد: تنها مکانی که زائران کشورهای اسلامی می‌توانند نماز، برائت از مشرکان، دعای کمیل، پیام رهبر معظم انقلاب و ... را به‌صورت مباشر مشاهده ‌کنند کنگره حج است.

فرصت استراتژیک حج  برای کشور

وی با اشاره به اصرار جمهوری اسلامی ایران برای حضور زائران ایرانی در مراسم حج ادامه داد: زیارت‌خانه خداوند متعال یک واجب شرعی است؛ همچنین به لحاظ استراتژیک باید در آن شرکت کرد تا بدین وسیله اسلام ناب محمدی (ص) را به مسلمانان جهان معرفی کرد چراکه رسانه‌های غربی آنجا دخیل نیستند ازاین‌رو فرصت بسیار مغتنمی است اگرچه که شرط لازم و کافی نیست.

کاهش تأثیرات ایران هراسی و اسلام هراسی رسانه‌های غربی

مؤسس حوزه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) افزود: سازمان حج و اوقاف باید تعدادی کارشناس مذهبی آشنا با زبان‌های خارجه مانند انگلیسی، عربی، مالزی، ترکیه‌ای و ...  را در کاروان‌ها داشته باشد اگرچه دولت عربستان از مذاکره حجاج با یکدیگر ممانعت و مقابله به عمل می‌آورد اما همین که حجاج غیر ایرانی نجابت، طواف، نماز ربانی و دعای کمیل زائران ایرانی را مشاهده کنند به تبلیغات و تحریفات نادرست دولت‌های آمریکا و اسرائیل درباره ایرانی‌ها پی خواهند برد درنتیجه ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی در رسانه‌های غربی تأثیر خود را از دست می‌دهد.

وی گفت: دولت آمریکا، اسرائیل غاصب و آل سعود خواهان عدم حضور حجاج ایرانی در حج هستند تا به این وسیله از آشنایی مسلمانان جهان با ایرانیان جلوگیری کرده و به منزوی کردن و حذف ایرانیان از مناسک حج بپردازند.

حجت‌الاسلام سینایی با اشاره به کوتاهی سازمان حج و اوقاف درباره تبلیغات حج ابراهیمی در اسلام ناب محمدی(ص) اظهار داشت: حج صرفاً برای سیاحت نیست به همین دلیل حجاج ایرانی باید با آشنایی کامل به مناسک حج بروند؛ همچنین باید فیلم‌ها بسیاری از خاطرات و کرامت‌های حاجیان که در خانه خدا داشته‌اند فیلم و مستند تهیه شود.

لزوم توجه به ساخت فیلم برای تبلیغ اسلام ناب محمدی

وی عنوان کرد: متأسفانه از حج سال 66 هنگام برائت از مشرکان و فاجعه انسانی دو سال گذشته که بسیاری از زائران ایرانی کشته شدند فیلمی تهیه نشده است و رسانه‌ها، کارگردانان، صداوسیما و سازمان حج و اوقاف در این زمینه ضعیف عمل کرده‌اند بنابراین باید ساخت این‌گونه فیلم‌ها افزایش یافته و طی ماه ذی‌الحجه در کشورهای اسلامی پخش شود تا از این طریق مسلمانان جهان با فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) آشنا شوند.



افزودن نظر

نمایش در اسلایدر: 
خیر