همایش لبیک یا مهدی(عج) در آستان امامزاده حسن(ع) برگزار شد

به گزارش خبرنگار قسم از ناحیه حبیب ابن مظاهر، روز گذشته (پنجشنبه) همایش لبیک یا مهدی(عج) در آستان امامزاده حسن(ع) منطقه17"دارالشهدای تهران" با حضور خانواده معظم شهداء و عموم مردم برگزار شد.

این مراسم که با هدف معرفت افزایی در ارتباط با وجود مقدس حضرت صاحب الزمان(عج) برگزار شد با قرائت دعای پرفیض کمیل و همچنین سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سینایی مدیر حوزه علمیه ابوطالب و امام جماعت مسجد منیریه همراه بود.

حجت الاسلام و المسلمین سینایی در ابتدا به توضیحاتی در مورد زندگینامه امام زمان(عج) پرداخت و گفت:ایشان از نظر جسمی غایبند و در اینجا غیبت مقابل حضور نیست بلکه در مقابل ظهور است.

وی در ادامه در مورد وظایف منتظران توضیحاتی داد و اظهار داشت: یک منتظر واقعی کسی است که موانع ظهور را برطرف کند نه آن که خود مانعی برای ظهور حضرت باشد.

مدیر حوزه علمیه ابوطالب در ادامه جمله تاجگزاری امام زمان (عج)را غلط خواند و تصریح کرد که امامان ما به دنبال تاج و تخت و پادشاهی نبودند و این منسب را خداوند برای آنها قرار داد و این یک مسئولیت خطیر بود و خداوند این مسئولیت را به کسی می دهد که شرایط لازم را داشته باشد.این منسب ریاست و شاهی نیست بلکه منسب امامت و ولایت است، منسب هدایت بشریت است.

وی افزود: آنها نیامدند که باری بردوش باشند بلکه وجود آنها موجب رحمت و برکت است اینها متفاوت از شاهی و پادشاهی است.

وی در پایان با بیان حدیثی که هر کس امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلیت میمیرد گفت:شناخت نسبت به امام عصر(عج) یکی از واجبات و ضروریات زندگی است.

در پایان مراسم لبیک یا مهدی(عج) که در آستان امامزاده حسن(ع) واقع در خیابان امین الملک منطقه17"دارالشهدای تهران" برپاشد مسابقه ای نیز برگزار شد که به برندگان جوائز ی اهداء گردید.

انتهای پیام//